19.4.11

mencari,

teringat. time jejalan dengan dengan seorang nie. aku ingat setiap patah apa yang dia cakap.

dia ; wa. kau Islam ke?
aku ; Islam. tapi nama ja kot. hm.
dia ; tuhan kita Allah. kan?
aku ; mestilah. kenapa?
dia ; kau rasa kau beriman ke?
aku ; tak. tapi entahlah. aku pun tak tahu.
dia ; kau ingat Allah macam mana?
aku ; . . . . *speechless
dia ; ingat Allah dengan zat Dia atau kalimah Allah tu. kau silap wa. bayangkan if setiap kali kita ingat Allah dengan huruf alif lam lam ha tu. kau tak rasa macam kita samakan huruf alif lam lam ha tu ialah Allah? bukan zat Allah yang sebenarnya?

p/s ; tak tahu macam mana nak terangkan. aku masih dalam persoalan. mencari yang sebenar. jadi ini. aku tinggalkan kalian dengan persoalan. jangan jadikan post ini isu. aku mengaku aku memang Islam pada nama. tak semua aku lakukan.

No comments: