21.5.12

future,

well. lately aku tersangat rajin untuk menghyperkan diri. extra dosage of glucose will be enough aite :3 yeah. lagipun mood hyper buat aku rajin nak bercakap dengan orang *eh, menaip

act dah lama dah benda nie dalam kepala otak aku. just dia berlegarlegar. cari masa tah bila nak luah. tapi aku paksa jugak nak tulis merepek meraban kat sini. thanks lehud buat aku terfikir balik benda alah nie,

m a s a d e p a n ,
future. masa akan datang and blablabla apa pun yang seumpama segeng seangkatan sekutu sepapat zzz okay. here we go,

banyak benda boleh berlaku kan pada pada depan. malang, hijab kita tertutup. sebab tu kita kena sentiasa merancang. tapi hanya Allah yang tentukan. well, ayat selalu dengar tapi memang betul pun padahal.

salah satu benda yang sentiasa ada dalam kepala aku;
what if bila aku belajar kat uitm arau nanti, ditakdirkan salah seorang ahli keluarga aku meninggal? hm. contoh paling terdekat, mak aku lah kan. mak sama tahun merdeka. aku pulak dah 18. aku takut aku jadi macam dulu balik. time ayah ninggal dulu. bukan setakat sakit weh. tapi aku rasa aku punya dosa kat ayah dah tinggi gunung. sama jugak dengan mak pun,

sumpah. aku tak tipu. kadangkadang aku rasa aku nie anak derhaka pun ada. okay. tolak tepi bab tu. what if mak ninggal time aku belajar? aku dah sedia ke nak terima hakikat tu? jujur cakap time ayah ninggal dulu, aku tak pernah expect langsung benda tu akan jadi. aku tolak tepi semua benda. aku tak cakap dengan sesiapa. even bestfriend aku sendiri? next day time tahlil baru aku inform kat syakila acap diorang semua. aku mintak maaf sangatsangat,

masuk form4. aku memang tak set dalam kepala nak belajar langsung. aku asyik fikir kerjakerjakerja. aku buang masa satu tahun nak lupakan hakikat. tapi nasib baik kena campak masuk sekolah agama tu. aku cuba ah ubah sikitsikit apa yang boleh. hm. |:

sekarang nie pun yang ada kat rumah nie; abang. mak. kaklong + abang ipar + baby. itu pun kaklong selalu ulang alik dari rumah dia *kira dekat ah gak* amy dengan asiah pulak kat uitm shah alam dengan teknik sepang sana. hm. lepas aku blah nanti. kaklong balik rumah dia. tinggal mak dengan abang je lah. tapi abang pulak jenis keluar malam. so tinggal mak seorang lah kan,

what if time mak seseorang nanti, mak jatuh pengsan ke apa ke?

aku tak tahu.
aku takut nak tahu.

tapi itu lah, masa depan ):

No comments: