14.5.11

tersedar.

dulu. terlalu bergantung. harap hanya dia. untuk tenangkan jiwa kacau aku. tapi aku salah. bila aku dah hilang dia. aku lega. masalah aku tanpa dia. aku tak bebankan dia lagi. biarlah aku mati dari jiwa dia. biarlah aku hilang. aku yang tidak punya apa makna pun baginya. cuma coretan kasar dari seorang peluka. punca dia menjadi seorang yang keras. ego ditinggi selangit.

ringan. biarlah aku menangis macam budak kecik. sampai sesak kepala.
biarlah tak ada orang pujuk pun. biarlah aku seorang.
tak ada nasihat suruh ubah diri jadi positif lagi. ahh. persetan.

hey. bayangkan.
memang seronok bila ;

- kau tak makan breakfast setiap hari sebab semua pun masak pedas macam haram. shit. aku memang makan pedas lah pulak kan?

- kau alihkan barang yang semak dekat dengan kepala kau. hampir terhantuk. and orang kata kau kurang ajar. WHATTHEFUCK!? alihkan barang je weh!

- kau balik sekolah tak pernah berjemput. and adik SETIAP kali pun balik berjemput. sial. alasan dekat jauh tak boleh pakai lah kalau TAK reti nak adil en,

- kau duduk diamdiam. jauhjauh. tak nak jadi pensemak kat situ. and orang cakap kau saja nak buat muka. menyusahkan orang adalah. eh. macam aku memekak pulak bila tak dapat beli apa aku nak?

- duit belanja kau tak pernah cukup. belanja sekolah. buku. aktiviti. kelab. persatuan.

tu semua MEMANG KENA guna duit. oh. aku bazir duit? huh. masuk sekolah tu pun sebab mahu kamu BANGGA dengan aku yang selama nie. menyusahkan macam anak angkat kan. *angkat kening double jerk

oyeah. aku memang suka hidup macam ni, :D
*post lepas geram. bak balik modem lah sial,

p/s ; adik. selamat hari jadi, [:

2 comments:

Romp said...
This comment has been removed by the author.
Romp said...

Hadapi dengan tabah okay :)