29.11.10

citacita.

entah kenapa tetiba aku nak cerita pasal citacita. mungkin sebab ada orang tetiba tanya aku apa citacita aku. hm. jawapan standard aku. entah. aku sendiri pun tatahu. tapi aku ingat lagi. time kecik dalam biodata aku. aku tulis citacita aku guru. guru bahasa melayu. standard untuk budak sekolah rendah lah beb. time tu tahu kerja polis. ahli bomba. guru. nelayan. petani. sciencetist haa lagi apa tah. bikin gila jugak lah kalau aku tetiba tulis nak jadi nelayan ke petani ke even kerja tu mulia. tapi cuba kau fikir balik secara logik lah. kat kajang nie mana nak cekau pulak laut dengan tanah aku nak berjaring atau bercucuk tanam bagai. anyway memang aku tak minat pun dua kerjaya itu. -.-

aku selalu nak jadi guru sebab aku rasa jadi cikgu sangat comel. lagi best sebab time hari guru dapat hadiah banyak. hoho. memang fikiran budakbudak betul aku nie kan. tak apa. aku kecik lagi time doe time tu. sekarang. aku dah besar. *lahh sangat serius cakap tah bila citacita aku memang 100% takkan nak jadi cikgu punya. sebab aku baru tahu kerja cikgu tersangat susah. nak layan kepala budakbudak bagai. sorry lah aku memang tersangat anti budakbudak. leceh gila bhai. -_____________________-

okay. fullstop pasal time aku kecik tu. okay. citacita aku sekarang. aku terfikir nak jadi macam arwah ayah. programmer. atau handsome sikit aku nak jadi jurutera perisian. (:

No comments: