30.11.10

k a w a n .

kawan. setiap dari kita punya kawan. sama ada realiti. imaginasi atau maya. setiap apa yang menghubungkan kita. itulah kawan. tapi hakikat. betulkah setiap kawan yang kita miliki itu benar benar kawan. bukan maksud aku kawan rapat. kawan baik atau kawan biasa. tetapi setiap apa yang ada dalam setiap diri kita.

aku berani kerat jari lah kalau korang pernah gaduh dengan sesorang yang korang pernah gelar kawan. tak ada nya korang nak mengaku kawan lagi kan?

serius korang akan cakap macam nie
'oh. aku kenal budak tu. '

takda nya akan keluar dialog macam nie
' oh. kawan aku tu. '

kan kan?

ada sesetengah orang memang jenis memilih sikit bab berkawan. yelaa. orang tuatua kan selalu cakap kawankawan tu lah yang akan membentuk siapa kita suatu hari nanti. aku serius tak pakai pun cakap orang tuatua nie. *yang nie jelaa zaman dah maju. guna facebook addadd orang pun dah kata kawan. bhai. addadd kat facebook pun kalau boleh budakbudak HOT lah kononnya. serius tak boleh pakai. -.-

tapi kawan bagi aku. orang yang aku kenal diri dia. okay. jujur cakap. aku jenis tak kesah dengan siapa aku kawan. sebab aku tahu. aku takkan jadi macam diorang. aku kawan dengan semua jenis orang. budak drug. gam. basikal. cc. motor. budak minum. masalah family. lari rumah. haa. yang masalah diorang lagi bertimbun dari masalah aku lah senang cakap. kalau kau nak bantai drug depan aku pun aku tak kesah.

kalau ada kawan aku yang dah berubah jadi lebih baik atau lebih teruk. aku tak boleh nak cakap apa lah. diorang yang pilih jalan diorang. tapi aku tak kesah diorang macam tu. sebab aku tahu. diorang happy dengan cara hidup diorang. setiap diri mereka yang baru. aku tak pernah tengok diri diorang yang baru. aku pesimis.

aku punya kawan di mana aku sanggup mati demi mereka. kalian?

No comments: