7.12.10

.fantasi.mimpi.realiti.

seringkali kita bangkit dari lena. kita tersedar dari sebuah mimpi. entah mimpi pelik. kejam. gembira. sedih. entah apa lagi jenis mimpi yang pernah kita alami. mimpi. kalau itu mimpi di mana kita bahagia atau sengsara. segera sedar wahai diri. itu fantasi kamu. dan mainan syaitan buat kita lalai. bingkas bangun hadapi rintangan hidup kamu. walau ia tidak seindah mimpi. kerana. itulah realiti.

fantasidanrealiti.

fantasi.
seakan syurga dunia layaknya.
di mana akulah tuan akulah hamba.
sahaya apa yang aku kehendak.
semua di bawah telunjuk.
diri seorang aku.
kerana aku.
aku pemilik fantasi ini.

realiti.
aku kembali menjadi seorang insan.
hidup bertuankan wang.
seakan anjing dunia.
aku masih punya perjalanan.
kerana aku.
masih seorang hamba dunia.

p/s ; fantasi dan realiti aku adalah satu. dan itu. aku namakan kehidupan. (:

No comments: